fbq('track', 'ViewContent');

7 manieren om ei te vervangen in je recept!

7 manieren om ei te vervangen in je recept! Altijd handig voor het geval je geen eieren in huis hebt, of als je allergisch bent voor ei. Persoonlijk heb ik soms geen zin om de deur uit te gaan voor 1 dingen, daarom vindt ik het wel makkelijk om de mogelijkheid te hebben om een eitje te kunnen vervangen.

Ei te vervangen
Ei te vervangen

7 Manieren:

  • Vlozaad
    Pak 1 eetlepel vlozaad (psyllium) en voeg daar 3 eetlepels water aan toe. Blijven mengen tot het mengel dik, crème-achtig en een beetje een ei-structuur krijgt.
  • Chiazaad
    Gebruik 1 eetlepel chiazaad en meng dit samen met ongeveer 80 ml water. Meng dit goed door elkaar en laat dit dan 15 minuten staan, voordat je het gebruikt.
  • Soja-proteïne poeder
    Pak 1 eetlepel soja-proteïne poeder en meng dit doorelkaar met 3 eetlepels water. Niet gebruiken natuurlijk als je een soja-allergie hebt natuurlijk.
  • Agar agar
    Pak wederom 1 eetlepel agar agar en meng dit door elkaar met 1 eetlepel water.
  • Banaan
    1/2 geprakte banaan (liefst zo rijp mogelijk) werkt ook prima als vervanger van banaan. Dit is denk ik wel de meeste bekende vervanger van ei.
  • Appelmoes
    Gebruik in plaats van een ei: 60 ml (ongezoete) appelmoes.
  • Pindakaas
    Ja, je leest het goed: pindakaas! Gebruik 3 eetlepels pindakaas om een ei te vervangen. Werkt echt goed en is nog lekker ook!

Bovenstaande manieren zijn gericht op het vervangen van 1 ei, dus als er in een recept staat 2 eieren, kun je het gewoon lekker makkelijk verdubbelen!

Heb je zelf nou ook een goede tip om een eitje te kunnen vervangen?
Deel hem met ons hieronder in de comments!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De waardering van www.glutenvrijesuper-eindhoven.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.4/10 gebaseerd op 56 reviews.